Wednesday, January 18, 2012

Saya Mahu Wang Kertas Malaysia Siri Baharu dari Eyriqazz.Com

salam..




entry INI saya rasakan entri terbaik saya kerana...

saya dapat luahkan isi hati saya tentang penghinaan yang pelajar-pelajar berikan kepada pak guard. bila saya buka sendiri page yang menghina guard-guard di institusi masing-masing, terkilan sangat tengok. bermacam kata kesat dan hinaan yang mereka katakan kerana guard tak bagi diorang keluar malam la, dan boleh kata 95% salah pelajar2 tu sendiri. tapi diorang salahkan guard jugak. sedangkan apa yang guard katakan itu semuanya peraturan.

bayangkan guard tu mak ayah kita, yang macam kita selalu hina guard yang lain. bukan diorang tak da anak, memang gaji dia tak setaraf macam mak ayah kita, tapi sekurang2nya berilah penghormatan. kalau ada kes kecurian ke, pecah masuk asrama, sapa yang kena soal siasat dulu? sapa yang nak kena marah dulu? guard. bukan pelajar. tanggungjawab di atas mereka.

ada yang kata guard tu jahat, yup. memang ada kes guard rogol pelajar, bunuh pelajar, memang ada, tapi jangan sebabkan orang lain, kita pandang hina dan jijik pada guard. mereka juga manusia seperti kita :)

dan saya pernah menang contest blog artikel terbaik. saya hantar entry ni. saya menang sebuah novel :)

nak tag

ana mardia
lynna vavavoom
noor liana
faiq roslan

tarikh tutup: 31/1/2012




No comments: