Friday, April 15, 2011

GA 11 Siri 6/11

salam

cepat2. siri 6 pulak!


banner contest


tag:

faiq roslan
noor liana
ana mardia
nabila medan
cute mum
nana kimie
nana mrul


segmen harian 6/11

tugasan 1(a)

kategori bujang

sila buat entry kreatif 'majlis pertunangan impian' beserta konsep hantaran, jumlah hantaran & gambar hantaran tak kiralah samada diambil dari koleksi peribadi (majlis adik beradik/sepupu/ kawan dll) atau hasil rompakan di google.com

majlis pertunangan impian saya


mengenai konsep hantaran,saya memilih konsep sederhana tetapi menawan. saya ingin menggunakan tema putih dan pink kerana saya sangat sukakan warna tersebut.. selain itu warnanya yang lembut dan sedap mata memandang dan pasti menawan hati..

mengenai jumlah hantaran.. biasanya pada majlis pertunangan, orang akan memilih 5-7 ( lelaki 5 dulang, perempuan 7 dulang). tapi pada majlis pertunangan saya nanti, insyallah saya akan memilih number 8-11 ( lelaki 8 dulang, perempuan 11 dulang).

antara hantaran2 yang saya ingin berikan kepada pihak lelaki adalah :

-sirih junjung
-baju kemeja
-tali pinggang dan wallet
-kain songket
-sejadah
-tuala
-kuih muih/pulut kuning
-coklat atau manisan
-kek
-potpourri
-buah-buahan



sirih junjung


baju kemeja

tali pinggang/wallet.


kain songket


sejadah



tuala



bahulu


coklat



kek


potpourri


buah-buahan


gambar2 hantaran di atas diambil di ruangan google. hehe. lain2 gubahan serta penggubahnya. itu hanyalah impian saya. semoga menjadi kenyataan dan dapat menyediakan yang lebih sempurna..



mengenai gubahan hantaran, saya akan menyediakan beberapa bulan sebelum majlis pertunangan dan saya mungkin tidak akan menyewa tempat letak hantaran atau mengupah orang membuatnya demi menjimatkan kos. insyallah, saya akan cuba menyediakan sendiri berpandukan majalah dan internet dah gambar2 hantaran yang sedia ada. selain dapat menjimatkan kos, kita akan lebih rasa puas hati bila dapat memberi kepada orang tersayang hasil buatan sendiri. dia pasti akan lebih menghargai :)

saya tidak mahu menyediakan hantaran last minute kerana ia akan membuatkan keadaan menjadi tergesa-gesa dan menjadi lebih rumit untuk menyiapkan dengan elok dan menawan!


dan mengenai konsep pertunangan juga, tetap sama, sederhana tetapi menawan. biarlah segala-galanya bersederhana dan tidak berlebihan kerana ini hanyalah majlis pertunangan. dengan kerjasama dari saudara mara dan kawan-kawan juga boleh membuatkan majlis pertunangan meriah dan menjadi kenangan abadi dalam hidup saya.. :)

itulah impian majlis pertunangan saya!

jom join cepat2.

klik SINI ye!!

1 comment:

my shaizhar blog contest said...

terima kasih...

penyertaan di terima